reklama

Poznáte internetový slang ?

Pri bežnom surfovaní na internete sa s ním nestretnete, ale akonáhle si kliknete na nejakú diskusiu, tak ho s veľkou pravdepodobnosťou zbadáte. Je totiž neprehliadnuteľný. Cudzie slovíčka a skratky, sú pre nezainteresovaného človeka španielska dedina. Keďže som človek od prírody zvedavý, zaujalo ma to do takej miery, že som si o ňom začal zisťovať viac.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

AFAIK , internetový slang, môžeme ho nazvať aj internetovým žargónom sa používa pri neformálnej komunikácii bežných používateľov net – komunikácie.

Patria doň rôzne skratky slov alebo výrazov, všakovaké skomoleniny a zahŕňajú aj značky, ktoré majú špeciálny význam ( všetci poznáme smajlíkov :) )

Viac – menej sú skratky odvodené z angličtiny, ale čo sa týka našej ľúbeznej slovenčiny aj tu nájdeme veľa slov, ( a stále vznikajú nové ) alebo skratiek, ktoré smelo môžeme označiť za slang. Dosť často sa v ňom používajú aj akési skomoleniny pôvodných anglických výrazov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

IIRC , prvý krát som sa stretol s týmito mne neznámymi skratkami, pri online strielačke BF2 ( battlefield ), kde sa počas hry hojne komunikovalo. Medzi anglickou komunikáciou som si všimol neznáme slová, ktoré by ste márne hľadali v slovníku cudzích slov. V tomto smere som bol čistý NOOB.

BTW, môj 14 ročný syn, mi opäť ukázal, že som zaspal dobu. Ocino ty si LOL. 

Takže "THX synu". "NZ oci".

Battlefield 2 mi okrem nových slangových výrazov priniesol aj nových priateľov, či známych, z rôznych krajín sveta. Všetci sme používali akúsi "svetovku" anglický jazyk podfarbený rôznymi druhmi výrazov a slangu. Takže niekedy mi nedalo a musel som použiť ROFL.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

BF2 nám zrušili, ( aspoň online verziu ) a spolu s ňou ďalších cca 50 online hier od EA a ja som prestal náš slang takmer používať.

O to viac ma prekvapilo a stále prekvapuje, že sa podobné výrazy čoraz častejšie používajú v bežnej komunikácii na nete.

Najmä mladí ľudia sa tak zžili s týmto novým jazykom, že zásobujú kyberpriestor, stále ďalšími a ďalšími slovíčkami. Na FB, je takáto komunikácia stále viac častejšia. Nám starších NOOBOM nezostane nič iné len sa pýtať. " WTF ??? " Alebo si aspoň zalamentovať... OMG.

Čaká nás nejaká nová jazyková revolúcia ?...

Čo svet svetom stojí jazyky sa vyvíjajú. Nemusíme ísť až tak ďaleko do minulosti. Ľudia z 50",60",70" rokov by dnes stáli s úžasom nad tým ako sa dnes komunikuje, nechápali by veľa výrazov, pojmov a slovných zvratov. A to nevravím o technických veciach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

IMHO sa skôr či neskôr dočkáme toho, že takáto komunikácia sa začne bežne používať. Starší ľudia si už teraz myslia o tomto svoje, poprípade si ťuknú prstom na čelo.

Ale prečo nie ??? Prinajmenšom sa môžeme baviť o spestrení komunikácie.

4U mám už len jednu poznámku. Vraví Vám niečo skratka SOS alebo SQD ? Aj to sú skratky a veľmi dôležité aj keď SQD sa už nepoužíva. Kto vie, aká budúcnosť čaká dnešné žargónové slovíčka ?

Možno sa stratia v behu dejín ako nevydarená kapitola a možno ich sláva ešte len nadíde... Uvidíme....


MTFBWY
 

Vysvetlivky :

AFAIK - As Far As I Know / pokiaľ viem

IIRC - If I Remember Correctly / pokial si správne pamätám

SkryťVypnúť reklamu
reklama

NOOB - označenie pre človeka, ktorý robí nejakú činnosť, ktorú nevie, nováčik

BTW - mimochodom

THX – Thank You / ďakujem

NZ – nie je začo ( slovenský výraz )

ROFL - Rolling On the Floor Laughing / váľať sa po zemi od smiechu

OMG – Oh my God / o môj bože

WTF – What the F* ck / čo to sakra je, čo sa deje :)

IMHO - In My Humble Opinion / podľa môjho názoru, podľa mňa

4U – For You / pre Vás, pre teba

MTFBWY – May The Force Be With You / nech Vás sila sprevádza.

Maros Kis

Maros Kis

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, otec dvoch chalanov, amatérsky muzikant a SZČO. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu