reklama

Voľným pádom k chudobe

Podľa najnovších prieskumov, ktoré boli zverejnené žije, alebo sa blíži ku chudobe 50 % obyvatelov slovenska. Nerád sa tu priznávam, pred vami všetkými, ale čo nevidieť budem patriť medzi nich aj ja. A so mnou bohužial aj moja rodina.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

Môže tu niekto rozprávať, že každý sa môže stať milionárom, už podľa racionálneho uvažovania to nemôže byť pravda. Predstavte si na slovensku 5,5 milióna milionárov :). Už len to slovné spojenie znie iracionálne.

A ja už dvadsať rokov stále rozmýšľam nad tým, ako sa mám tým milionárom stať.

Začínal som, ako snáď každý chalan na začiatku 90 " rokov. Po škole nástup na vojnu. Na vysokú školu sa vtedy nechodilo ako dnes, keď ako sa zdá, nenájdete stredoškoláka, ktorý nejde na výšku. Mimochodom, čítal som, že počet vysokoškolákov každoročne rastie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No, možno vzdelanie je prvý krok, ako sa stať milionárom. Len neviem, prečo toľko vysokoškolákov maká za pásom v priemyselných parkoch. Niečo tu smrdí.

Ja som začínal, ako SBS-kár za nehorázne peniaze. Asi 3500 šušťavých sk mesačne aj s prémiami, pri nekonečných dvánásťhodinových smenách.

No môj prvý krok k milionárskemu životu, nazačal super, ale dostal som našťastie od života ďalšiu šancu.

Presedlal som na druhého koňa a ten mi hodil už o tisícku viac. No, samozrejme koňov som vymenil viac, ale stále som skákal len z kaluže do blata. No darmo, na arabského plnokrvníka som nemal.

A tak som si povedal, že sa stanem podnikateľom. Nie hocijakým, ale živnostníkom...To ale bol pocit... na nezaplatenie a niekedy aj na zaplakanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale vydržal som dlho.

Nedbal som na reči kolegov a kamarátov, ktorí ma ohovárali, ( ale hlavne strašne závideli )keď som si za tie isté hodiny fakturoval o 2 – 3 tisícky korún viac ako oni. Nedali si vysvetliť, že v podstate mám tak ako oni, ba možno aj menej...

Ale bol som slobodný a to bolo na nezaplatenie..

Ako ženatý s jedným dieťaťom sme si žili ako tak na úrovni, aby sme si dovolili kúpiť auto na lízing, začali sme si prerábať dom a sem tam sme si dokonca našetrili na dovolenku pri mori.

Bolo to v čase, keď slovensko prezývali tigrom, pravica zavádzala reformy a mali sme roboty na rozdávanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už som síce tušil, že sa milionárom nestanem, ale bol som spokojný so status quo.

Moja labutia pieseň začala znieť v dvetisíc šiestom, keď sa mi podarilo, zázrakom a nejakou náhodou odísť do zahraničia. Necelý rok a ja som bol ako v siedmom nebi. Nechal som doma manželku s dvoma synmi a dokončenie domu bolo zrazu v dohľadne.

V tom čase si však sociálni demokrati vytýčili SMER, že treba byť viac sociálny a rozhodli sa, po vzore komunistov začať strpčovať život podnikateľom a osobám, ktoré majú označenie SZČO. Nanešťastie si pomýlili pracovné postupy. Namiesto toho, aby začali nás sprostých a nenásytných baranov strihať rozhodli sa, úplne scestne, že nám kožu úplne zoderú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tomto SMERE si dovolím podotknúť, že niektorým pravdepodobne chýba vzdelanie, pretože iba babrák nevidí rozdiel medzi strihaním a zdieraním...

A moja pieseň začala dohrávať a čo je najhoršie, začalo v nej znieť stále viac a viac falošných tónov.

A čo milionár, FAKT... Kašlal som na to ? Tak trošku aj hej, ale nie úplne.

Rozhodol som sa, že nechcem byť ani SZČO a tak som sa opäť zaradil medzi zamestnancov.. Čo vám poviem, po známosti.... A tak som začal chodiť dennodenne s fekálom a zbavovať ľudí srač.....k. Za 450 € v čistom som chodil domov smradľavý a špinavý. A ešte k tomu Vás šéf osiera.

Zdala sa mi to akási alternatíva, k umývaniu hrncov v luxusnom hoteli, kde podľa povestí milionári začínajú.

Ale po zdravotných problémoch a po dvoch operáciách pruhu, som hodil HOVNOCUC za hlavu.

A čo ďalej ???

Štyridsiatka na krku, každý deň na PROFESII, posielanie životopisov, doprosovanie sa a líškanie ľuďom na druhej strane internetovej siete.

Krátky záblesk nádeje, zamestnanie sa a zrazu bác .... PRUH – ten sviniar..

A zase pod nôž. Tretí krát...

K tomu onkologické ochorenie malého Richarda...

Všimli ste si, že sme ako na hojdačke ??? Raz hore raz dole...

Neviem, neviem , ale moja hojdačka sa tuším odtrhla a bojím sa, že naspäť hore ma už nedokáže vyniesť.

Viete čo je irónia ??? Zase som " podnikatel ". Znovu som si otvoril živnostenský list a stále skúšam bojovať. Ale tentoraz o prežitie...

A chcete počuť ďalšiu iróniu ??? .... Som milionár... síce korunový ale som...

Zabudol som na to, že môj dom je hypotekárne založený na celkom peknú hodnotu.

A ešte jedna vec.. som už STARÝ.. Taký prívlastok dali 40 ročnému chlapovi v jednej firme.

Bolo mi do smiechu, ale v skutočnosti to bolo na zaplakanie.

Mám ešte šancu... ešteže ma baví písať blogy. :)

Nepočul som síce o žiadnom blogerovi, ktorý sa stal milionárom ale to nič... Nikdy nehovor nikdy.

Zatiaľ si aspoň zaspievam pieseň od HEXU

A tak si letím na chodník padám, akoby náhodou

poschodia sa menia veľkou rýchlosťou...

Míňam okná plné susedov, všetci sú zvedaví

čakajú, kedy už dopadnem chcú sa tiež pobaviť...

A čo vy ??? Vám sa ako darí v tomto sociálnodemoratickom štáte ???

Doslov: som pri plnom vedomí a nejdem vyskočiť z okna, všetko je v pohode... :))

Maros Kis

Maros Kis

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, otec dvoch chalanov, amatérsky muzikant a SZČO. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu